Flowbot Nederlandse Spoorwegen
Tegenwoordig is het erg belangrijk dat een bedrijf een account heeft op een social media platform en ook daar actief op is! Dit is goede marketing, maar ook goed voor de klantenservice van een bedrijf. Ook de Nederlandse Spoorwegen is actief op social media platformen. Je ziet bijvoorbeeld veel Twitterberichten van de NS voorbij komen als er nieuwe informatie is over spoorwerkzaamheden waar ze mee bezig zijn. Zo kun je de mensen goed op de hoogte houden wat er gaande is. Toch zullen deze berichten vragen bij mensen oproepen die dit lezen. Hoe makkelijk is het dan als zij op dat moment een vraag kunnen stellen aan een flowbot?
Wat is een flowbot?
Waarom een flowbot? Een flowbot is een makkelijke en een laagdrempelige manier van contact, zonder dat deze chat beheert moet worden. Het is een soort chatbot, alleen zorgt deze ervoor dat de klant middels een keuzemenu door de website wordt genavigeerd. Het team van chatspecialisten, of het bedrijf zelf, kan helpen wanneer nodig, zodat de websitebezoeker optimaal wordt geholpen. Een flowbot zal binnen de politie en beveiliging kunnen zorgen voorservice en tijdbesparing. De flowbot kan hierop van tevoren ingesteld worden door een bedrijf gespecialiseerd is in flowbots, bijvoorbeeld wij van Chatkracht!
Wat kan Chatkracht hierin betekenen?
Het kan natuurlijk zo zijn dat een klant liever een medewerker spreekt. In dit geval kan hij dit makkelijk aangeven. De bot verbindt de klant dan door en indien er een gesprek is geweest met de bot kan de medewerker dit ook terug zien. Hierdoor kan de klant rustig verder geholpen worden op de chat en indien de klant dit niet nodig heeft, heeft de medewerker meer ruimte en tijd voor andere bezigheden. Meteen geautomatiseerde gesprekspartner verbreed je je online klantenservice en heb je meer ruimte voor andere bezigheden.